You are here

Fokozni kellene a versenyt

Nincs kimondottan érzékeny terület, termék vagy szolgáltatás, amelyre az átlagosnál több lenne a panasz, a legszélesebb körben érkeznek kifogások az ügyfelektől. Persze mindig akad aktualitás - mutatott rá Dietz Gusztváné, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) elnöke az [origo]-nak a bankok kapcsán érkező panaszokról.

Dietz Gusztváné szerint a válság több problémát is magával hozott, a felfüggesztett ingatlanalapok miatt volt sok panasz. Egyes ügyfelek, pedig minden feltételnek megfeleltek, mégse kaptak hitelt. Az egyoldalú szerződésmódosításokkal is sok probléma volt.

Az OFE együttműködésre törekszik a felügyelettel, és közvetve a bankokkal a fogyasztók védelme érdekében. Nem szabad általánosítani, nem szabad azt gondolni, hogy minden bank erkölcstelen eszközökkel próbál minél magasabb hasznot elérni. Ez egy bizalmi tőkére épülő szektor, és nemcsak maga veszít azon, ha oktalanul rombolják tekintélyét.
Úgy véli, ha állami beavatkozással korlátozzák a bankokat, az is rosszul sülhet el.
A fogyasztóvédő szerint a visszaélésekkel szemben szigorúan fel kell lépni, közben pedig olyan megoldásokat kell találni, amelyek nyomán fokozódhat a verseny.

A magyarországi bankoknak a korábbi években elért, a Nyugat-Európában megszokottnál magasabb eredménye elsősorban az elégtelen versennyel magyarázható.

Hírek: