You are here

Bankot alapít az Allianz!

Belép a magyar bankpiacra a 20. születésnapját ünneplő Allianz Hungária Biztosító Zrt., mely lépés a hazai piacon egyedülállónak tekinthető, míg ugyanis a bankok aktívnak bizonyultak a biztosítók alapításában, addig ezidáig egyetlen biztosító sem jelent meg a bankpiacon. Az Allianz ezzel gyakorlatilag egy komplex pénzügyi szolgáltató házzá vált - tudtuk meg a sajtótájékoztatón.

A bank elindítása gyakorlatilag része annak a stratégiának, melynek keretében a társaság közel 2 milliós ügyfélkörének komplex pénzügyi, azaz banki, biztosítási és pénztári szolgáltatásokat szeretne nyújtani. Az ügyféligények egyre inkább abba az irányba mutatnak, hogy minél kevesebb idő alatt, lehetőleg egy helyen lehessen elintézni a pénzügyeket.

Az Allianz Bank működésének első fázisában alapvető lakossági termékekkel jelenik majd meg: számlacsomagokat, hitelkártyákat, kombinált hiteltermékeket és betéti konstrukciókat kínál majd. A következő évben ezt a palettát egészíti majd ki a jelzáloghitelezés, a kkv-termékek, valamint az elektronikus banki szolgáltatások megjelenése.

Az első fiók ünnepélyes megnyitóján elhangzott, hogy még az idei évben 5 fiók megnyitása várható, 2007 végére pedig a tervek szerint 25-re nő a banki szolgáltatásokat is nyújtó fiókok száma.

Dr. Salamon Károly, elnök-vezérigazgató kiemelte, hogy a 2 milliós ügyfélbázisra építve, már 100 ezer ügyfél megnyerésével is a banki középmezőnybe kerülhetnének. Mindez nem tűnik lehetetlennek annak fényében, hogy az Allianz-Hungária márkanév ismertsége hazánkban 98%-osra tehető. (A bank megalapítása meglehetősen gyorsan ment végbe, az igazgatósági döntés alig egy éve született.)

A banki termékeknél is elsősorban a biztosítói értékesítési hálózatot alkalmazza majd az Allianz - tudtuk meg Dr. Farkas Ádám vezérigazgatótól. Ezzel párhuzamosan persze folyik a fióképítés, illetve átalakítás.

Dr. Hegyi Gábor a bank vezérigazgató-helyettese a termékekkel kapcsolatban elmondta, az előnyök 3 kategóriába sorolhatók:
- a meglévő ügyfelek kedvezményekhez jutnak, mind banki, mind biztosítási területen
- minden termék tartalmaz innovációs elemet (az Allianz Extra hitelkártya rendelkezik cash-back opcióval, a betétekbe automatikus ingyenes életbiztosítási konstrukció épül: a betétes halála esetén az örökös az egyenleg 150%-át kapja meg)
- minden banki termék mellett lesznek ingyenes vagy kedvezményes biztosítási szolgáltatások.

Az elmúlt hónapok során mintegy 1700 üzletkötőt képeztek ki az új termékek területén, ők pénzügyi tanácsadóként lépnek fel a piacon. A telebank szolgáltatás már az induláskor rendelkezésre áll, az elektronikus csatornák pedig 2007 második felében indulnak.

Dr. Farkas Ádám elmondta, egy év alatt elégedett lenne a 100 ezres ügyfélkör megközelítésével is, de a hátteret ismerve, ez nem tűnik lehetetlennek. A jövőre tervezett 25 fiókban fővárosi egységek mellett elsősorban megyeszékhelyi fiókok lesznek. "Az évtized végére szeretnénk elérni azt a pontot, hogy a bank elkezd nyereséget termelni" - emelte ki a vezérigazgató. Az Allianz Bank megalapítása a biztosító eddig partneri kapcsolatait nem befolyásolja, azaz közvetlen következményként nem várható például az MKB-Allianz co-branded kártya megszűnése.

A banki állomány induló létszáma 70 főre tehető, értékesítési frontot szükség lesz bővítésre, ezt azonban a biztosítóval integráltan valósítják majd meg.

Hírek: